Veelgestelde vragen

Tickets kopen

Zijn jullie deze winter geopend?

Momenteel zijn wij helaas alleen geopend voor hotelgasten van Van der Valk Avifauna en abonnementhouders. 

Is de horeca geopend in het park?

Nee, momenteel is alle horeca i.v.m.de coronamaatregelen gesloten. 

Hoe koop ik een ticket?

Alleen in het zomerseizoen. Het kopen van een ticket is erg simpel! Je klikt op de blauwe knop rechtsboven met 'Tickets' vervolgens kies je voor 'Ik heb nog geen ticket of abonnement'. Dan bepaal je de dag van je bezoek en vervolgens je aankomsttijd tot het vogelpark. Kies dan het aantal kinderen en volwassenen en vul je gegevens in. Let op: ook kinderen van 0 t/m 2 jaar moeten een tijdslot reserveren, hier betaal je natuurlijk niets voor. Neem bij je bezoek je entree- én tijdslot ticket(s) mee!

Ik heb al een ticket of vrijkaart, kan ik hiermee het park in?

Alleen in het zomerseizoen. Ja, met je geldige (actie)ticket of vrijkaart kun je het park in. Het is wel belangrijk dat je eerst een tijdslot reserveert. Klik hiervoor rechtsboven op de knop 'Tickets', kies vervolgens voor 'Ik heb al een betaald (actie) ticket of vrijkaart'. Dan bepaal je de dag van je bezoek en kies je je aankomsttijd tot het vogelpark. Geef vervolgens aan met hoeveel personen je een bezoek brengt aan het vogelpark en vul je gegevens in. Let op: kinderen van 0 t/m 2 jaar moeten ook een tijdslot reserveren. Neem je ticket(s) of vrijkaart(en) én je tijdslot ticket(s) mee voor toegang tot het park. 

Ik heb een kortingsactie voor een ticket van Avifauna, kan ik deze gebruiken?

Niet mogelijk in het winterseizoen. Om gebruik te maken van jouw kortingsactie, dien je eerst een tijdslot te reserveren. Dit doe je door rechtsboven op 'Tickets' te drukken en vervolgens te kiezen voor 'Ik heb kortingsbon/pas of ben Alphenaar'. Kies dan de dag van je bezoek en je aankomsttijd tot het park. Geef vervolgens aan met hoeveel personen je komt en vul je gegevens in. Vergeet niet je tijdslot ticket(s) én je kortingsbon of -pas of geldige identiteitsbewijs* mee te nemen voor toegang tot het park. 

Tijdens het door jouw gekozen tijdslot kun je het resterende bedrag met pin te betalen. 

*Indien Alphenaren korting

Hoelang kan ik in het vogelpark blijven met mijn tijdslot?

Met je tijdslot kun je tot uiterlijk sluitingstijd door het park wandelen. De entreetijd op jouw ticket is enkel de tijd wanneer je het park binnen kunt komen, hierna kun je dus vrij het park bezoeken. 

Er zijn geen attractiebandjes meer beschikbaar, kan mijn kind wel de speeltuin in?

Ja, alle geopende attracties zijn toegankelijk voor kinderen. De bootjes en de Speelhal zijn helaas gesloten. Ouders zijn helaas niet toegestaan bij de speeltoestellen. Let op! De speeltuin is alleen in het weekend geopend.

Hoe koop ik een ticket met Alphenaren korting?

Niet mogelijk in het winterseizoen. Wil je gebruik maken van de Alphenaren korting? Reserveer dan eerst een tijdslot en pin vervolgens het resterende bedrag aan de kassa op de dag van je bezoek. 
Om hier gebruikt van te kunnen maken dien je bij bezoek een geldig legitimatiebewijs mee te nemen waar gemeente Alphen aan den Rijn op staat vermeld. Staat deze nog niet op je identiteitsbewijs vermeldt? Neem dan ook een recent poststuk waar je naam op staat mee. 

Abonnementhouders

Moeten abonnementhouders ook reserveren?

Ja, ook abonnementhouders moeten online reserveren voor een bezoek aan het vogelpark. Je kunt een tijdslot reserveren door rechtsboven te klikken op 'Tickets' en dan te kiezen voor 'Ik heb al een abonnement'. Hier vul je van iedereen de abonnementsnummers in en kun je vervolgens de dag en tijd van bezoek aangeven. Vul dan je gegevens in en ga akkoord met de voorwaarden. Je ontvangt je tijdslot ticket per mail, deze kun je laten zien via je smartphone.

Ik heb een abonnement gekocht, kan ik deze wel ophalen bij de kassa?

Ja, je abonnement ligt binnen enkele werkdagen klaar bij de kassa. Je kunt altijd telefonisch contact opnemen om na te vragen of deze al klaar is. 

Toegankelijkheid

Is het vogelpark toegankelijk met een rolstoel?

Bij de ingang van het park zijn ‘slecht ter been’ stoelen te leen met een €1,- muntje. Met deze stoelen kun je het park in! Deze stoelen zijn helaas niet te reserveren. We raden je ook aan om een kussentje mee te nemen om comfortabeler te zitten. Ook met een eigen rolstoel kun je het park in. Let wel op dat Avifauna een natuurpark is, dat betekent dat niet alle paden even recht zijn. Op een aantal hobbels na is Avifauna verder goed begaanbaar voor rolstoelgebruikers. Ook zijn er mindervalidentoiletten te vinden iin het park.

Mag ik mijn huisdier meenemen naar het vogelpark?

Huisdieren zijn in het park helaas niet toegestaan. In het vogelpark wandel je namelijk tussen de dieren. Hierdoor kunnen jullie en onze dieren schrikken, zich verwonden of zelfs ziektes oplopen. Voor de veiligheid van alle dieren hebben we daarom besloten om huisdieren niet meer toe te laten in het park. Wij danken je voor je begrip.

Kan ik de hele dag het park in?

Na je entree kun je tot uiterlijk sluitingstijd, 16:00 uur, vrij rondlopen door het park. Je hebt echter wel een vaste aankomsttijd waar je je aan moet houden. Je kunt dus alleen binnen deze tijd aankomen bij het park. Deze staat op je tijdslot tickets. 

Ik ben hotelgast bij Van der Valk Avifauna, kan ik dan gewoon het park binnenlopen?

Ja, wij hebben met het bepalen van de maximale capaciteit al rekening gehouden met de hotelgasten van Van der Valk Avifauna. Neem wel je kamersleutel mee naar de entree van het vogelpark. Als je deze nog niet hebt, of al ingeleverd heb kun je die dag ook het park nog verder bezoeken. Laat hiervoor je bevestigingmail van je overnachting zien bij de entree. 

Belevenissen

Zijn alle locaties geopend?

Alle binnenlocaties zijn momenteel gesloten. Het park is maar beperkt open. Hou hier dus rekening mee als je het park wilt bezoeken. Voor meer informatie kun je de plattegrond bekijken.

Gaat de vogeldemonstratie door?

Helaas gaan de vogeldemonstraties in het winterseizoen niet door.

Gaan de andere belevenissen ook door?

Helaas gaan de voederpraatjes en vogeldemonstraties niet door in het winterseizoen. De open verblijven, zoals Nuboso, zijn gewoon open. De binnenverblijven, zoals de lori landing en nachtsafari zijn helaas gesloten.

Er zijn geen attractiebandjes meer, kan mijn kind nu wel de speeltuin in?

Ja, kinderen kunnen onbeperkt gebruik maken van alle geopende speeltoestellen en attracties. Helaas zijn een aantal attracties en de speelhal gesloten i.v.m. het coronavirus. Begeleiders zijn ook toegestaan in de speeltuin, maar let er ook hier op dat je 1,5 meter afstand van elkaar houdt. Begeleiders zijn niet toegestaan op de speeltoestellen. De speeltuin is in het winterseizoen alleen in het weekend geopend.

Is de glijbaan weer geopend?

Ja, we hebben hem een tijdje moeten missen maar de glijbaan is weer geopend. De speeltuin is in het weekend geopend voor alle kinderen, kom dus zeker even langs zodat de kinderen weer kunnen glijden!

Foto & Video

Mag ik foto's en video's maken in het vogelpark?

Avifauna is een geschikte plek voor het maken van mooie foto’s en video’s, zeker in het zomerseizoen. Foto’s en filmpjes maken voor privégebruik is dan natuurlijk ook toegestaan. Wil je beroepsmatig opnamen maken? Neem dan contact op met de afdeling Marketing Communicatie van Vogelpark Avifauna via marketing@avifauna.nl. Wanneer je zonder toestemming, beroepsmatig foto’s of filmmateriaal maakt en/of gebruikt, pleeg je een strafbaar feit en kun je juridisch vervolgd worden.